ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ. ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ.

BMW EfficientDynamics στην BMW Σειρά 4 Coupé.

Η BMW Σειρά 4 Coupé είναι εξοπλισμένη με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων και τεχνολογιών από το BMW EfficientDynamics – για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση με λιγότερες εκπομπές ρύπων.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.

Ολόκληρη η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι μάρτυρας της φιλοσοφίας του BMW EfficientDynamics. Η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική μπροστινή ποδιά και το δάπεδο του αμαξώματος περιλαμβάνουν πρωτοποριακές βελτιώσεις που μειώνουν την αντίσταση του αέρα και την κατανάλωση καυσίμου.
Ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι ένα κυρίαρχο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που ενσαρκώνει τη φιλοσοφία του BMW EfficientDynamics. Η ενσωματωμένη Αεροκουρτίνα καθοδηγεί τον αέρα μέσα από δύο κάθετες εισαγωγές αέρα και κατά μήκος των θόλων των μπροστινών τροχών. Η ροή του αέρα επιταχύνεται και σχηματίζει ένα είδος «κουρτίνας» στην εξωτερική πλευρά των τροχών. Επιπλέον, υπάρχουν και τα Air Breather που διοχετεύουν τη ροή του αέρα προς τους μπροστινούς τροχούς. Αυτές οι πρωτοποριακές τεχνολογίες μειώνουν τους στροβιλισμούς και την αντίσταση του αέρα, κάτι που επιφέρει σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το επίπεδο κάλυμμα του δαπέδου του αμαξώματος, το οποίο καλύπτει και το διαμέρισμα του κινητήρα, είναι μία ακόμα λεπτομέρεια που βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αυτά τα νέα στοιχεία δεν προσφέρουν μόνο εξαιρετικά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική, αλλά παρέχουν και καλύτερη ηχομόνωση και μεγαλύτερη προστασία από τη σκουριά

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ECO PRO.

Αμέσως μόλις ενεργοποιήσετε τη λειτουργία ECO PRO, τα πάντα προσανατολίζονται προς την αυξημένη αποδοτικότητα και, ανάλογα με τον προσωπικό σας στιλ οδήγησης, αυτό επιφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε ποσοστό έως και 20% (σύμφωνα με μια εσωτερική μελέτη της BMW για την κατανάλωση καυσίμου). Περαιτέρω οικονομία 5% στην κατανάλωση μπορεί να επιτευχθεί με τρεις πρόσθετες λειτουργίες: τη λειτουργία "πλεύσης" (μόνον με το κιβώτιο Steptronic), την Υποβοήθηση Προνοητικής Οδήγησης και τη Διαδρομή ECO PRO. Αυτή η λειτουργία βελτιστοποιεί την απόκριση του γκαζιού και του κιβωτίου, καθώς και τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, ενώ προσαρμόζει έξυπνα και το πρόγραμμα θέρμανσης/κλιματισμού. Η Κεντρική Οθόνη Ελέγχου σας δείχνει ποιες τεχνολογίες του EfficientDynamics χρησιμοποιούνται σε κάθε δεδομένη χρονική στιγμή για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Επιπλέον, λαμβάνετε και συμβουλές από το σύστημα ECO PRO, οι οποίες σχετίζονται με τις εκάστοτε τρέχουσες συνθήκες οδήγησης, για να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της λειτουργίας ECO PRO είναι η "πλεύση"(λειτουργία κινητήρα χωρίς φορτίο) σε συνδυασμό με το κιβώτιο Steptronic: Εάν δεν απαιτείται καθόλου ισχύς από τον κινητήρα σε ταχύτητες από 50 km/h έως 160 km/h, το σύστημα αποσυνδέει τον κινητήρα και το αυτοκίνητο κινείται με τη λειτουργία "πλεύσης", δηλαδή κινείται χωρίς φορτίο στον κινητήρα.

  • Υποβοήθηση Προνοητικής Οδήγησης

    Η Υποβοήθηση Προνοητικής Οδήγησης, σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης Professional, αποτελεί ένα ιδιαίτερα πρωτοποριακό χαρακτηριστικό της λειτουργίας ECO PRO. Βασιζόμενο στα δεδομένα πλοήγησης, ανιχνεύει εκ των προτέρων στροφές, κατοικημένες περιοχές, ανισόπεδους κόμβους, διασταυρώσεις, όρια ταχύτητας και εξόδους αυτοκινητοδρόμων κατά μήκος της διαδρομής και σας παρέχει συμβουλές προτού φτάσετε σε αυτά τα σημεία, ώστε να είστε σε θέση να ελαττώσετε ταχύτητα έγκαιρα.

  • Διαδρομή ECO PRO

    Η λειτουργία ECO PRO περιλαμβάνει και τη Διαδρομή ECO PRO που "συνεργάζεται" με το νέας γενιάς σύστημα πλοήγησης Professional για να αντλήσει διάφορες παραμέτρους, όπως είναι το προσωπικό στιλ οδήγησης και οι τρέχουσες συνθήκες κυκλοφορίας και οδοστρώματος, προκειμένου να υπολογίσει την πιο οικονομική διαδρομή από άποψη κατανάλωσης καυσίμου. Στον υπολογιστή ταξιδιού εμφανίζεται η πρόσθετη αυτονομία σας, δηλαδή το πόσα επιπλέον χιλιόμετρα έχετε κερδίσει και μπορείτε να διανύσετε ακόμα με την ποσότητα καυσίμου που έχετε αυτήν τη στιγμή χάρη στη χρήση της λειτουργίας ECO PRO.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ BMW TWINPOWER TURBO.

Στους κινητήρες βενζίνης, η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo συνδυάζει έναν υπερτροφοδότη TwinScroll με το Valvetronic, το διπλό Vanos και τον Άμεσο Ψεκασμό Υψηλής Ακρίβειας. Στους κινητήρες diesel περιλαμβάνεται ένας συνδυασμός συστήματος άμεσου ψεκασμού common rail και υπερτροφοδότη με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας. Με τον τρόπο αυτό, το BMW TwinPower Turbo μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου στους κινητήρες βενζίνης και diesel. Συγχρόνως αυξάνει την απόδοση ισχύος σε ένα ευρύ φάσμα στροφών.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ AUTOMATIC START/STOP.

Η λειτουργία Automatic Start/Stop εξασφαλίζει ότι καταναλώνεται καύσιμο μόνο όταν το αυτοκίνητό σας όντως κινείται. Όταν είναι σταματημένο σε κόκκινο φανάρι ή βρίσκεται σε μποτιλιάρισμα με συχνά σταματήματα και ξεκινήματα, η λειτουργία Automatic Start/Stop αναλαμβάνει να εξοικονομήσει καύσιμο σβήνοντας τον κινητήρα όταν αυτός αρχίσει να λειτουργεί στο ρελαντί και ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ του συμπλέκτη (χειροκίνητο κιβώτιο) ή όταν ο οδηγός φρενάρει και ακινητοποιήσει εντελώς το αυτοκίνητο (κιβώτιο Steptronic).
Μια ένδειξη στην Οθόνη Πληροφοριών δείχνει ότι η λειτουργία Automatic Stop/Start είναι ενεργοποιημένη. Μόλις ο οδηγός βάλει ταχύτητα (χειροκίνητο κιβώτιο) ή πάρει το πόδι του από το πεντάλ του φρένου (κιβώτιο Steptronic), ο κινητήρας τίθεται ξανά σε λειτουργία μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, έτσι ώστε να μπορεί να συνεχιστεί η οδήγηση χωρίς καθυστερήσεις.

  • Ασφάλεια και άνεση

    Η λειτουργία Automatic Start/Stop, σε καμία περίπτωση, δεν υποβαθμίζει την οδηγική άνεση και την ασφάλεια, αφού παραμένει ανενεργή εάν ο κινητήρας δεν έχει φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, το εσωτερικό δεν έχει ψυχθεί/θερμανθεί επαρκώς, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό ή εάν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι. Μια κεντρική μονάδα ελέγχου επανεκκινεί τον κινητήρα εάν χρειαστεί, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο αρχίσει να κυλά προς τα εμπρός ή εάν θαμπώσει το παρμπρίζ. Η λειτουργία Automatic Start/Stop μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς, οποιαδήποτε στιγμή, με το απλό πάτημα ενός πλήκτρου.

ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΔΗΣΗ.

ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΔΗΣΗ.

Μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.

Κάθε φορά που φρενάρετε, παράγεται κινητική ενέργεια, η οποία, μέχρι πρότινος, πήγαινε χαμένη. Η Ανάκτηση Ενέργειας από την Πέδηση αξιοποιεί αυτό το ενεργειακό δυναμικό που μέχρι τώρα έμενε ανεκμετάλλευτο. Το σύστημα δεσμεύει την ενέργεια που απελευθερώνεται κάθε φορά που φρενάρετε ή αφήνετε το πεντάλ του γκαζιού και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική. Στη συνέχεια, αυτή η κινητική ενέργεια χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου. Χάρη σε αυτό το σύστημα έξυπνης διαχείρισης ενέργειας, ο εναλλάκτης δεν χρειάζεται πλέον να λειτουργεί συνέχεια, γεγονός που συνεπάγεται μείωση των καταπονήσεών του. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένες επιδόσεις – δηλαδή, οι κλασικές αρχές της φιλοσοφίας του BMW EfficientDynamics.

ΕΝΔΕΙΞΗ ΣΗΜΕΙΟΥ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.

ΕΝΔΕΙΞΗ ΣΗΜΕΙΟΥ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.

Πιο αποδοτικές αλλαγές ταχυτήτων.

Οι βελτιστοποιημένες και συγχρονισμένες αλλαγές ταχυτήτων μπορούν να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου, τόσο στην οδήγηση εντός πόλης όσο και στις μακρινές αποστάσεις. Βελτιστοποιημένες αλλαγές ταχυτήτων, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – το ηλεκτρονικό σύστημα του κινητήρα υπολογίζει την πιο αποδοτική σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο ταχυτήτων βάσει των συνθηκών οδήγησης και των στροφών του κινητήρα. Στην Οθόνη Πληροφοριών ανάβει ένα βέλος που σας δείχνει πότε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη σχέση στο κιβώτιο για να επιτύχετε πιο οικονομική οδήγηση. Το σύστημα αναγνωρίζει, επίσης, πότε επιταχύνετε γρήγορα και καθυστερεί τις υποδείξεις του ανάλογα, μέχρι να επανέλθει ο κινητήρας στις φυσιολογικές στροφές λειτουργίας. Στη λειτουργία χειροκίνητων αλλαγών, ο οδηγός που έχει στη διάθεσή του ένα κιβώτιο Steptronic θα λαμβάνει και συστάσεις για τις αλλαγές. Συγκριτικές δοκιμές έχουν δείξει ότι τα αυτοκίνητα με Ένδειξη Σημείου Αλλαγής Ταχύτητας καταναλώνουν περίπου 4% λιγότερο καύσιμο.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ.

Η χρήση της Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Συστήματος Διεύθυνσης προσφέρει μια αισθητά βελτιωμένη αίσθηση κατευθυντικότητας. Το αυτοκίνητο γίνεται λιγότερο ευάλωτο στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η λειτουργία απόσβεσης με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς εξουδετερώνει αξιόπιστα τις ταλαντώσεις. Μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε στιγμή ακόμα πιο "σφικτά" χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης, χρησιμοποιώντας τον προαιρετικά διαθέσιμο διακόπτη Sport.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά υποβοηθούμενα συστήματα διεύθυνσης, η Ηλεκτρική Υποβοήθηση Συστήματος Διεύθυνσης δεν χρησιμοποιεί υδραυλικό σύστημα, αλλά μια έξυπνη λύση που βασίζεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα. Το όφελος: ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί μόνο όποτε απαιτείται όντως υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης – δηλαδή, όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι. Κατά την οδήγηση σε ευθεία πορεία – πράγμα που, στατιστικά, αντιστοιχεί σε ποσοστό 90% οποιασδήποτε διαδρομής – ο ηλεκτροκινητήρας παραμένει ανενεργός και, επομένως, δεν καταναλώνει καθόλου ενέργεια. Το αποτέλεσμα: η χρήση της Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Συστήματος Διεύθυνσης μειώνει τη μέση κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου κατά περίπου 0,3 l/100 km συγκριτικά με τα αυτοκίνητα με υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της αποδοτικότητας. Επιπλέον, καθώς το σύστημα δεν χρησιμοποιεί υδραυλικά λάδια, περιορίζονται και οι απαιτήσεις συντήρησης και η ρύπανση του περιβάλλοντος.

  • Servotronic

    Σε ορισμένα μοντέλα, είναι δυνατός ο συνδυασμός του συστήματος διεύθυνσης με το Servotronic, το οποίο προσαρμόζει διαρκώς την ισχύ υποβοήθησης σύμφωνα με την τρέχουσα ταχύτητα του αυτοκινήτου. Για το σκοπό αυτό, υπολογίζει το βαθμό υποβοήθησης που απαιτείται για την μετρούμενη ταχύτητα πορείας και ο ηλεκτροκινητήρας της Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Συστήματος Διεύθυνσης παρέχει ανάλογα την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ. Κατά το στρίψιμο με χαμηλές ταχύτητες, για παράδειγμα, κατά την οδήγηση σε στενούς δρόμους με πολλές διαδοχικές στροφές, απαιτείται ελάχιστη δύναμη υποβοήθησης. Ωστόσο, όσο αυξάνεται η ταχύτητα, ο βαθμός υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης μειώνεται συνεχώς, προκειμένου να εξασφαλιστεί πιο άμεση επαφή με το δρόμο και, ως εκ τούτου, η βέλτιστη κατευθυντική ευστάθεια.