ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ. ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

Το BMW EfficientDynamics στην BMW Σειρά 4 Gran Coupé.

Ο σπορ χαρακτήρας της BMW Σειράς 4 Gran Coupé συνοδεύεται πάντα από την εξαιρετική αποδοτικότητα. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του BMW EfficientDynamics, το εκτεταμένο πακέτο μέτρων και τεχνολογιών που αυξάνει τη δυναμική και συγχρόνως μειώνει τις εκπομπές ρύπων. Η ιδιαίτερη αεροδυναμική τραβά αμέσως την προσοχή, όμως υπάρχουν πολλές άλλες τεχνολογίες που "δρουν" στο παρασκήνιο, κάνοντας όμως αισθητή την παρουσία τους - μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και αυξάνοντας την οδηγική απόλαυση.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.

Η BMW Σειρά 4 Gran Coupé εξοπλίζεται με τεχνολογίες BMW EfficientDynamics όπως για παράδειγμα τη Λειτουργία Automatic Start/Stop, την Ανάκτηση Ενέργειας από την Πέδηση ή την Ηλεκτρική Υποβοήθηση Συστήματος Διεύθυνσης. Αυτές οι τεχνολογίες συνδυάζονται ώστε να εξασφαλίσουν την έξυπνη διαχείριση της ενέργειας και τη βιώσιμη κινητικότητα.

  • Λειτουργία Automatic Start/Stop

    Η λειτουργία Automatic Start/Stop εξασφαλίζει ότι καταναλώνεται καύσιμο μόνο όταν το αυτοκίνητο όντως κινείται. Όταν το αυτοκίνητο σταματά προσωρινά, π.χ. σε κόκκινο φανάρι, ή βρίσκεται σε μποτιλιάρισμα, η λειτουργία Automatic Start/Stop εξοικονομεί καύσιμο σβήνοντας τον κινητήρα μόλις αρχίσει να λειτουργεί στο ρελαντί και ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του συμπλέκτη (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) ή όταν ο οδηγός φρενάρει και ακινητοποιήσει εντελώς το αυτοκίνητο (κιβώτιο Steptronic).
    Μια ένδειξη στην Οθόνη Πληροφοριών δείχνει ότι η λειτουργία Automatic Stop/Start είναι ενεργοποιημένη. Μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) ή αφήσει το πεντάλ του φρένου (κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic), ο κινητήρας τίθεται αμέσως ξανά σε λειτουργία.
    Η λειτουργία Automatic Start/Stop, σε καμία περίπτωση, δεν υποβαθμίζει την οδηγική άνεση και την ασφάλεια, αφού παραμένει ανενεργή εάν ο κινητήρας δεν έχει φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, το εσωτερικό δεν έχει ψυχθεί/θερμανθεί επαρκώς, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό ή εάν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι. Μια κεντρική μονάδα ελέγχου επανεκκινεί τον κινητήρα εάν χρειαστεί, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο – για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο αρχίσει να κυλά προς τα εμπρός ή εάν θαμπώσει το παρμπρίζ. Η λειτουργία Automatic Start/Stop μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς, οποιαδήποτε στιγμή, με το απλό πάτημα ενός πλήκτρου.

  • Ανάκτηση Ενέργειας από την Πέδηση

    Κάθε φορά που φρενάρετε, παράγεται κινητική ενέργεια, η οποία, μέχρι πρότινος, πήγαινε χαμένη. Η Ανάκτηση Ενέργειας από την Πέδηση αξιοποιεί αυτό το ενεργειακό δυναμικό που μέχρι τώρα έμενε ανεκμετάλλευτο. Το σύστημα δεσμεύει την ενέργεια που απελευθερώνεται κάθε φορά που ο οδηγός φρενάρει ή αφήνει το πεντάλ του γκαζιού και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική. Στη συνέχεια, αυτή η κινητική ενέργεια χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου. Χάρη σε αυτό το σύστημα έξυπνης διαχείρισης ενέργειας, ο εναλλάκτης δεν χρειάζεται πλέον να λειτουργεί συνέχεια, γεγονός που συνεπάγεται μείωση των καταπονήσεών του. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένες επιδόσεις – δηλαδή, οι κλασικές αρχές της φιλοσοφίας του BMW EfficientDynamics.

  • Ένδειξη Σημείου Αλλαγής Ταχύτητας

    Οι τέλειες, ιδανικά συγχρονισμένες αλλαγές ταχυτήτων βοηθούν στην εξοικονόμηση καυσίμου, τόσο στην οδήγηση εντός πόλης όσο και στις μακρινές αποστάσεις. Βελτιστοποιημένες αλλαγές ταχυτήτων, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – το ηλεκτρονικό σύστημα του κινητήρα υπολογίζει την πιο αποδοτική σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο ταχυτήτων βάσει των συνθηκών οδήγησης και των στροφών του κινητήρα. Στην Οθόνη Πληροφοριών ανάβει ένα βέλος που σας δείχνει πότε να επιλέξετε μεγαλύτερη ή μικρότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων για να επιτύχετε πιο οικονομική οδήγηση. Το σύστημα αναγνωρίζει επίσης πότε το αυτοκίνητο επιταχύνει γρήγορα και καθυστερεί τις υποδείξεις μέχρι να αυξηθούν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Συγκριτικές δοκιμές έχουν δείξει ότι τα αυτοκίνητα με Ένδειξη Σημείου Αλλαγής Ταχύτητας καταναλώνουν περίπου 4% λιγότερο καύσιμο.

  • Ηλεκτρική Υποβοήθηση Συστήματος Διεύθυνσης

    Κάθε φορά που ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, καταναλώνεται ενέργεια. Γιατί, όμως, να καταναλώνεται ενέργεια όταν δεν στρίβετε; Η Ηλεκτρική Υποβοήθηση Συστήματος Διεύθυνσης BMW ενεργοποιείται μόνο όποτε χρειάζεται. Αντίθετα από τα συμβατικά υδραυλικά συστήματα, η Ηλεκτρική Υποβοήθηση Συστήματος Διεύθυνσης (EPS) της BMW χρησιμοποιεί ενέργεια μόνο κατά το στρίψιμο. Όταν το τιμόνι παραμένει σταθερό – π.χ. κατά την ευθεία πορεία σε αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα – ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος είναι εκτός λειτουργίας.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.

Ολόκληρη η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι μάρτυρας της φιλοσοφίας του BMW EfficientDynamics. Η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική μπροστινή ποδιά και το δάπεδο του αμαξώματος περιλαμβάνουν πρωτοποριακές βελτιώσεις που μειώνουν την αντίσταση του αέρα και την κατανάλωση καυσίμου.
Ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι ένα κυρίαρχο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που ενσαρκώνει τη φιλοσοφία του BMW EfficientDynamics. Η ενσωματωμένη Αεροκουρτίνα καθοδηγεί τον αέρα μέσα από δύο κάθετες εισαγωγές αέρα και κατά μήκος των θόλων των μπροστινών τροχών. Αφού επιταχυνθεί με αυτόν τον τρόπο, η ροή του αέρα σχηματίζει ένα είδος «κουρτίνας» στην εξωτερική πλευρά των τροχών. Εκτός αυτού, υπάρχει και το Air Breather που διοχετεύει τη ροή του αέρα στους μπροστινούς τροχούς. Αυτές οι πρωτοποριακές τεχνολογίες μειώνουν τις περιδινήσεις και την αντίσταση του αέρα, πράγμα το οποίο, με τη σειρά του, επιφέρει μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.
Το επίπεδο κάλυμμα του δαπέδου του αμαξώματος, το οποίο καλύπτει και το διαμέρισμα του κινητήρα, είναι μία ακόμα λεπτομέρεια που βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αυτά τα νέα στοιχεία βελτίωσης δεν προσφέρουν μόνο εξαιρετικά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική, αλλά παρέχουν και καλύτερη ηχομόνωση και μεγαλύτερη προστασία από τη σκουριά.

  • Air Breather

    Τα Air Breather βρίσκονται πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών και αποτελούν μία από τις καινοτομίες που εφαρμόζονται για τη βελτίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου. Μαζί με την Αεροκουρτίνα στον μπροστινό προφυλακτήρα, τα Air Breather περιορίζουν τους στροβιλισμούς και κατευθύνουν με αποτελεσματικό τρόπο τη ροή του αέρα. Έτσι μειώνεται η αντίσταση του αέρα και κατά συνέπεια και η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ECO PRO.

Η λειτουργία ECO PRO βοηθά τον οδηγό να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου σε ποσοστό έως και 20%, ανάλογα με το προσωπικό του στιλ οδήγησης – σύμφωνα με μια μελέτη με αντικείμενο την κατανάλωση καυσίμου, που έχει εκπονηθεί από την ίδια την BMW. Άλλα 5% καυσίμου μπορούν να εξοικονομηθούν με τη λειτουργία "πλεύσης" (μόνο με το κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic), την Υποβοήθηση Προνοητικής Οδήγησης (μόνον με το σύστημα πλοήγησης Professional) ή τη Διαδρομή ECO PRO (μόνον με το σύστημα πλοήγησης Professional ή Business).
Η Διαδρομή ECO PRO δείχνει την πιο αποδοτική διαδρομή βάσει των συνθηκών κυκλοφορίας, του στιλ οδήγησης και των συνθηκών του δρόμου. Η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού εμφανίζει το ποσοστό καυσίμου που μπορεί να εξοικονομηθεί με την επιλογή της Διαδρομής ECO PRO.

  • Υποβοήθηση Προνοητικής Οδήγησης

    Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, η Υποβοήθηση Προνοητικής Οδήγησης αναγνωρίζει στροφές, κατοικημένες περιοχές, όρια ταχύτητας και εξόδους αυτοκινητοδρόμων και υποδεικνύει εκ των προτέρων στον οδηγό να σταματήσει να επιταχύνει.

  • Λειτουργία "πλεύσης"

    Η λειτουργία "πλεύσης" του κινητήρα αποσυνδέει το συγκρότημα κίνησης-μετάδοσης από τον κινητήρα, κάνοντας το όχημα να κινείται χωρίς τη λειτουργία του κινητήρα. Αυτό συμβαίνει όταν ο οδηγός ταξιδεύει με ταχύτητες από 50 έως 160 km/h και πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού χωρίς όμως να φρενάρει, και όταν η Υποβοήθηση Προνοητικής Οδήγησης δεν προβλέπει κάποια προσαρμογή της ταχύτητας.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΑΜΗΛΟΥ ΒΑΡΟΥΣ.

Χάρη στην κατασκευή χαμηλού βάρους, κάθε γραμμάριο που εξοικονομείται από το βάρος του αυτοκινήτου αυξάνει την οδηγική απόλαυση. Όσο μικρότερο είναι το βάρος, τόσο μικρότερη είναι η ενέργεια που απαιτείται για τη μετακίνησή του. Η BMW εφαρμόζει αυτήν την τεχνογνωσία στην κατασκευή αυτοκινήτων από το 1930, βελτιώνοντας και εξελίσσοντάς την διαρκώς. Τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν διαρκώς οι μηχανικοί της BMW είναι τα εξής: Που έχει νόημα η μείωση του βάρους; Και που αυτή δεν αποδεικνύεται πρακτική; Το αποτέλεσμα: έξυπνη κατασκευή χαμηλού βάρους. Χρησιμοποιούνται υλικά πολύ χαμηλού βάρους όπως το μαγνήσιο, το αλουμίνιο και το CFRP (συνθετικό υλικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) σε προσεκτικά επιλεγμένα σημεία του αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ BMW TWINPOWER TURBO.

Στους κινητήρες βενζίνης, η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo συνδυάζει έναν υπερτροφοδότη TwinScroll με το σύστημα Valvetronic, που περιλαμβάνει διπλό VANOS και Άμεσο Ψεκασμό Υψηλής Ακρίβειας. Στους κινητήρες diesel, μια ειδικά βελτιστοποιημένη τεχνολογία υπερτροφοδότησης συνδυάζεται με τον άμεσο ψεκασμό common-rail τελευταίας γενιάς και την μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας. Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου των κινητήρων βενζίνης και diesel – συγχρόνως αυξάνει την απόδοση ισχύος σε ένα ευρύ φάσμα στροφών του κινητήρα.