BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 18–14,9. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 506–613
Οι αναφερόμενες τιμές βασίζονται στην υποχρεωτική διαδικασία μέτρησης WLTP. Οι τιμές σε πραγματικές συνθήκες εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως βάρος φορτίου, τρόπος οδήγησης, διαδρομή, καιρικές συνθήκες, εξωτερικοί ηλεκτρικοί καταναλωτές (συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού), ελαστικά, κατάσταση υγείας της μπαταρίας.
BMW i5 M60 xDrive Sedan: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 19,5–17,1. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 473–539
Οι αναφερόμενες τιμές βασίζονται στην υποχρεωτική διαδικασία μέτρησης WLTP. Οι τιμές σε πραγματικές συνθήκες εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως βάρος φορτίου, τρόπος οδήγησης, διαδρομή, καιρικές συνθήκες, εξωτερικοί ηλεκτρικοί καταναλωτές (συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού), ελαστικά, κατάσταση υγείας της μπαταρίας.
BMW i3: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 16,6-15,3. Ηλεκτρική αυτονομία (μέτρηση WLTP), σε km: 278-307
Οι αναφερόμενες τιμές βασίζονται στην υποχρεωτική διαδικασία μέτρησης WLTP. Οι τιμές σε πραγματικές συνθήκες εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως βάρος φορτίου, τρόπος οδήγησης, διαδρομή, καιρικές συνθήκες, εξωτερικοί ηλεκτρικοί καταναλωτές (συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού), ελαστικά, κατάσταση υγείας της μπαταρίας.
Τι κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ξεχωριστό.
Οι ηλεκτροκινητήρες εντυπωσιάζουν με τη δυναμική τους επιτάχυνση.
Σε σύγκριση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, η ισχύς ενός συστήματος ηλεκτρικής κίνησης ξεδιπλώνεται ακόμα πιο δυναμικά. Κατά την οδήγηση, η πλήρης ισχύς του αποδίδεται χωρίς καθυστέρηση.
Η μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου αντικαθιστά το ρεζερβουάρ καυσίμου.
Οδηγείτε με ηλεκτρισμό αντί για την καύση του καυσίμου. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει ρεζερβουάρ βενζίνης ή πετρελαίου. Έχει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καλά προστατευμένη ώστε να αντέχει σε ένα ατύχημα μαζί με ένα σύστημα φόρτισης.
Η ανάκτηση ενέργειας φορτίζει την μπαταρία στη διάρκεια της πέδησης.
Τα αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα έχουν ένα σύστημα πέδησης αναγέννησης ενέργειας. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα πέδησης, αυτό ανακτά ενέργεια. Αυτό είναι γνωστό ως ανάκτηση ενέργειας ή αναγέννηση.
Η μπαταρία του BMW ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Καλό είναι να γνωρίζετε.
Χωρητικότητα, ισχύς φόρτισης ή βάρος. Υπάρχει ένα πλήθος όρων που χρησιμοποιούνται για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μια σύντομη επισκόπηση.
Η μεγάλη διάρκεια ζωής είναι η εγγενής αξία μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Όπως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, η μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το πιο πολύτιμο εξάρτημα μιας BMW. Η τιμή μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται μεταξύ άλλων από τη χωρητικότητά της. Εν συντομία, όσο περισσότερη ενέργεια μπορεί να αποθηκεύσει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τόσο περισσότερο κοστίζει. Ωστόσο, οι οδηγοί μπορούν να επιδρούν θετικά στη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου προσαρμόζοντας τη δική τους οδηγική συμπεριφορά. Οι ενσωματωμένες λειτουργίες συμβάλλουν επίσης στην προστασία της.
Πώς θα επηρεάσετε θετικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου.
Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει εξελιχθεί με τη μέγιστη δυνατή επιμέλεια. Ωστόσο, η αυτονομία και η απόδοση φόρτισης μειώνονται ελαφρά στη διάρκεια του χρόνου στο πλαίσιο μιας φυσιολογικής διαδικασίας γήρανσης. Αυτό περιγράφει η κατάσταση υγείας, State of Health (SoH). Αυτός ο όρος εκφράζει τη μέγιστη ενεργειακή χωρητικότητα μιας μεταχειρισμένης μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σύγκριση με μια καινούργια. Ένα χαμηλό SoH έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη αυτονομία. Αλλά μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας με τον σωστό χειρισμό και τον προσεκτικό τρόπο οδήγησης.
Προτάσεις για τη βελτιστοποίηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου.
Πώς διατηρεί η μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου το υψηλό της ενεργειακό επίπεδο.
Η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένη για όλα τα είδη καθημερινών συνθηκών οδήγησης αλλά υπόκειται και σε φυσιολογική γήρανση. Μια πτυχή της γήρανσης έχει να κάνει με τον χρόνο, σύμφωνα με τα έτη της ηλικίας της. Όσο συνεπέστερα αποφεύγονται οι υψηλές καταστάσεις φόρτισης και οι θερμοκρασίες μπαταρίας κατά τη στάθμευση του αυτοκινήτου, τόσο χαμηλότερη είναι και η γήρανση της μπαταρίας βάσει χρόνου. Η δεύτερη πτυχή της γήρανσης επηρεάζεται σημαντικά από τον αριθμό κύκλων φόρτισης και εκφόρτισης. Αυτό είναι γνωστό ως κυκλική γήρανση. Περιορίζεται, μεταξύ άλλων με έναν προνοητικό τρόπο οδήγησης και μια μέτρια ισχύ φόρτισης.
Μακροπρόθεσμη εμπειρία χρήσης στο
παράδειγμα της BMW i3.
Η αντοχή των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων BMW αποδεικνύεται από το πρωτοποριακό μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, την BMW i3. Παρακολουθούμε τη διαδικασία γήρανσης της μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου του από το 2013. Και ακόμα και πριν από αυτό, στη διάρκεια της εξέλιξης της BMW i3, αναλύαμε τη διαδικασία γήρανσης προσομοιώνοντάς τη σε περίπλοκες δοκιμές οδήγησης και φόρτισης.
Οι καλύτερες προϋποθέσεις για τις νεότερες γενιές αυτοκινήτων BMW.
Σε σύγκριση με τα τρέχοντα μοντέλα, τα παλαιότερα μοντέλα BMW i3 είχαν πολύ μικρές μπαταρίες ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αλλά, χάρη στην τεχνική εξέλιξη και τις μεγαλύτερες μπαταρίες, οι νεότερες γενιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων BMW είναι και πάλι καλύτερα εξοπλισμένες έναντι της γήρανσης. Ωστόσο, καθώς αυτό επηρεάζεται στην κάθε μεμονωμένη περίπτωση από πολλούς παράγοντες, είναι αδύνατον να δοθεί μια γενική αξιολόγηση σχετικά με τη διαδικασία γήρανσης κάθε μεμονωμένου αυτοκινήτου.
Η δομή ενός ηλεκτροκινητήρα. Απλοποιημένη εξήγηση.
Πώς λειτουργεί ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης.
Ένας ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει το ρεύμα σε κίνηση. Έχει δύο κεντρικά εξαρτήματα: τον ρότορα και τον στάτορα. Όπως αφήνει να εννοηθεί το όνομα, ο ρότορας περιστρέφεται. Αυτό γίνεται μέσω της αλληλεπίδρασης του μαγνητικού πεδίου του ρότορα και του στάτορα. Το μαγνητικό πεδίο του ρότορα δημιουργείται από μαγνήτες ή το ρεύμα, ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει αυτή την κίνηση περιστροφής στους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων 1 σχέσης. Αν δείτε τον κύκλο οδήγησης (WLTP), η απόδοση ενός ηλεκτροκινητήρα είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα BMW συχνά διαθέτουν ιδιαίτερα αποδοτικούς, σύγχρονους κινητήρες διέγερσης ρεύματος, τους λεγόμενους CESM.
Οφέλη των σύγχρονων κινητήρων διέγερσης ρεύματος (CESM).
Ένα βασικό πλεονέκτημα των αυτοκινήτων της BMW είναι η ευρεία χρήση των CESM σε αυτά. Αυτοί οι κινητήρες ξεχωρίζουν για το ότι δεν χρησιμοποιούν "σπάνιες γαίες" στον ρότορα. Σε σύγκριση με τους άλλους τύπους κινητήρα, οι CESM αποδίδουν την ισχύ με αποδοτικό τρόπο και επίσης επιταχύνουν καλά στις υψηλές ταχύτητες. Αυτό είναι χρήσιμο κατά τη διαδικασία προσπέρασης στον αυτοκινητόδρομο. Οι CESM είναι επίσης αποδοτικοί στην κατανάλωση. Καθώς ο ρότορας μαγνητίζεται με ρεύμα, λειτουργούν βελτιστοποιημένα είτε ως προς την ενεργειακή απόδοση είτε ως προς την ισχύ, ανάλογα με την κατάσταση.
Οφέλη των σύγχρονων κινητήρων με διέγερση μόνιμου μαγνήτη (PMSM).
Η σχεδίαση PMSM ενός ηλεκτροκινητήρα διαθέτει υψηλή πυκνότητα ισχύος. Εντός ενός δοσμένου χρονικού διαστήματος, μπορεί να αποδώσει συγκριτικά υψηλά επίπεδα ισχύος. Τεχνικά, διαφέρει από τον CESM στο ότι δημιουργεί το μαγνητικό πεδίο διαφορετικά στον ρότορα, καθώς το παράγει μέσω μόνιμων μαγνητών. Για αυτό, ένας PMSM είναι ιδανικός για ενσωμάτωση στο κιβώτιο ταχυτήτων των οχημάτων Plug-in Hybrid (PHEV) και M-PHEV (BMW XM).
Απλή σχεδίαση. Απλό στην οδήγηση.
Ένας BMW ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιταχύνει άμεσα. Χωρίς να χρειάζεται συμπλέκτης και μοχλός αλλαγής ταχυτήτων. Σε αντίθεση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένας ηλεκτροκινητήρας διαθέτει την ισχύ του ακόμα πιο άμεσα. Η ροπή στρέψης του είναι υψηλή και σχεδόν σταθερή στις χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να αποδώσει την πλήρη ισχύ του ανά πάσα στιγμή. Σε αντίθεση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν χρειάζεται προσαρμογή του αριθμού στροφών του, αλλάζοντας σχέση κιβωτίου ταχυτήτων.
Οδήγηση μιας ηλεκτρικής BMW. Μια μοναδική εμπειρία.
Κάθε ηλεκτρική BMW διαθέτει χαλαρωτικά αθόρυβη οδήγηση, ταυτόχρονα όμως δεν απαιτεί κάποιου είδους εξοικείωση. Όταν πατάτε το πεντάλ, επιταχύνει άμεσα, δυναμικά και με άριστη προσαρμογή. Και, κατά το φρενάρισμα, απολαμβάνετε μια αίσθηση ακριβείας στο πεντάλ. Διαθέτει επίσης ένα χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς η μπαταρία βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Ταυτόχρονα, η BMW σας διαθέτει εξαιρετικό κράτημα στον δρόμο.
Γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιταχύνει τόσο γρήγορα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων 1 σχέσης σημαίνει ότι η ηλεκτρική σας BMW επιταχύνει αδιάκοπα, χωρίς αλλαγές σχέσεων. Η ροπή στρέψης είναι άμεσα διαθέσιμη, όταν πατάτε το πεντάλ γκαζιού. Όταν σηκώνετε το πόδι σας από το πεντάλ, η BMW σας επιβραδύνει πρόθυμα, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις επιλεγμένες σας ρυθμίσεις για την ανάκτηση ενέργειας.
Πώς φρενάρει μια BMW με έξυπνη ανάκτηση ενέργειας.
Το σύστημα πέδησης μιας ηλεκτρικής BMW αναλύει τις συνθήκες φρεναρίσματος για μέγιστη απόδοση και αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα. Αν χρειαστεί, ενεργοποιείται και το συμβατικό σύστημα πέδησης. Αυτή η ευφυής αλληλεπίδραση ανακτά μέγιστη ενέργεια, επενεργεί ήπια στα φρένα και μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα.
Ερωτήσεις και απαντήσεις για τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Ηλεκτρική αυτονομία.
Τα ηλεκτρικά μας αυτοκίνητα διαθέτουν αυτονομία που σας επιτρέπει να καλύπτετε μεγαλύτερες αποστάσεις. Η εφαρμογή σχεδιασμού διαδρομής θα σας δείξει πού μπορείτε να φορτίσετε καθ' οδόν το αυτοκίνητό σας.
Οικιακή φόρτιση.
Φορτίστε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο ή το αυτοκίνητο με τεχνολογία Plug-in Hybrid κατά τη διάρκεια της νύχτας ή ανάμεσα στα ταξίδια σας. Ξεκινήστε την ημέρα σας έτοιμοι να φύγετε και προσαρμόστε τη διαδικασία φόρτισης της ηλεκτρικής σας BMW άνετα στην καθημερινότητά σας.
Νομική σημείωση.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 18–14,9. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 506–613
BMW i4 M60 xDrive Gran Coupé2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 20,9–16,8. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 433–546
BMW i5 eDrive40 Sedan2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 17,9–14,7. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 513–626
BMW i5 M60 xDrive Sedan2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 19,5–17,1. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 473–539
BMW i5 eDrive40 Touring2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 18,6–15,4. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 495–602
BMW i5 M60 xDrive Touring2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 20,1–17,7. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 455–522
BMW i7 xDrive60 Sedan2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 19,6–18,5. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 589–624
BMW i7 M70 xDrive Sedan2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 23,7–20,8. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 490–559
BMW iX1 eDrive202: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 17,1–15,5. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 431–473
BMW iX2 xDrive302: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 17,7–16,3. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 417–449
BMW iX xDrive602: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 21–17,9. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 597–701
BMW iX M70 xDrive2: Κατανάλωση ενέργειας (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε kWh/100 km¹: 23,6–20,6. Ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος, μέτρηση WLTP) σε km: 519–600
¹ Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμων, εκπομπών CO₂ και κατανάλωσης ενέργειας και ηλεκτρικής αυτονομίας, που αναγράφονται στο παρόν, καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία μέτρησης και αντιστοιχούν στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 715/2007 όπως ισχύει. Οι τιμές αυτονομίας κατά WLTP λαμβάνουν υπόψη τυχόν προαιρετικό εξοπλισμό (σ' αυτήν την περίπτωση για τη γερμανική αγορά). Για οχήματα που έχουν λάβει νέα έγκριση τύπου από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά, διατίθενται μόνο τα επίσημα δεδομένα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Επιπλέον, οι τιμές NEDC διαγράφονται από τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης από την 1η Ιανουαρίου 2023, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2022/195. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις μεθόδους μέτρησης NEDC και WLTP, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.bmw.com/wltp
Περισσότερες πληροφορίες για τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και τις εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών αυτοκινήτων μπορείτε να βρείτε στο έντυπο "Οδηγός οικονομίας καυσίμου, εκπομπών CO2 και κατανάλωσης ηλεκτρικής ισχύος νέων επιβατικών αυτοκινήτων", που διατίθεται χωρίς χρέωση σε όλο το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW.
² Οι αναφερόμενες τιμές βασίζονται στην υποχρεωτική διαδικασία μέτρησης WLTP. Οι τιμές σε πραγματικές συνθήκες εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως βάρος φορτίου, τρόπος οδήγησης, διαδρομή, καιρικές συνθήκες, εξωτερικοί ηλεκτρικοί καταναλωτές (συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού), ελαστικά, κατάσταση υγείας της μπαταρίας.