Η νέα διαδικασία μετρήσεων WLTP βασίζεται στην προσέγγιση των δοκιμών στις πραγματικές συνθήκες ώστε οι τιμές μετρήσεων να ανταποκρίνονται καλύτερα στην πραγματικότητα. Μεταξύ άλλων, έχει οριστεί μεγαλύτερη διάρκεια δοκιμής (30 αντί 20 λεπτά) καθώς και νέες, υψηλότερες ταχύτητες κίνησης κατά τη διάρκεια δοκιμών.
Για τον ακριβέστερο υπολογισμό των εκπομπών CO2, η νέα διαδικασία λαμβάνει υπόψη και τον πρόσθετο εξοπλισμό των οχημάτων και όχι μόνο τον βασικό εξοπλισμό (όπως συνέβαινε μέχρι τώρα). Μ' αυτόν τον τρόπο, για κάθε τύπο οχήματος προκύπτουν δύο τιμές: η χαμηλότερη ονομαστική τιμή κατανάλωσης και η υψηλότερη, ανάλογα με τον εξοπλισμό.
Αντίθετα, στην περίπτωση συγκεκριμένης διαμόρφωσης οχήματος μπορεί να ανακοινωθεί απευθείας η μεμονωμένη ονομαστική τιμή.
Χάρη στο WLTP μπορείτε στο μέλλον να εκτιμάτε καλύτερα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 ενός οχήματος. Ένα είναι σίγουρο: επειδή αυτές οι τιμές είναι πιο ρεαλιστικές, θα πρέπει να αναμένονται υψηλότερες τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ανάλογα, στα ηλεκτρικά οχήματα μειώνεται η αναφερόμενη αυτονομία.
Η BMW εργάζεται ήδη για τη μετάβαση στη νέα διαδικασία δοκιμών και προετοιμάζει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της βήμα-βήμα με νέα αυτοκίνητα, νέες εκδόσεις κινητήρες ή τεχνικές βελτιώσεις. Έτσι, για ολόκληρο τον στόλο αυτοκινήτων της BMW, μπορεί να διασφαλιστεί η πλήρης συμμόρφωση με το WLTP.
Από τον Σεπτέμβριο του 2018, όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην ΕΕ, την Ελβετία και την Τουρκία υποχρεούνται από τη νομοθεσία να παράγουν μόνον αυτοκίνητα που έχουν υποβληθεί σε δοκιμές σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP. Η μετάβαση εξαρτάται από την εθνική νομοθεσία των εκάστοτε χωρών. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 θα πρέπει όλες οι χώρες που εφαρμόζουν τη νομοθεσία της ΕΕ για την έγκριση οχημάτων, να προσδιορίζουν τις τιμές WLTP για όλα τα οχήματα. Επομένως, το WLTP αντικαθιστά σταδιακά τη διαδικασία NEDC που ίσχυε μέχρι τώρα.
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων ενός οχήματος εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης. Για την εφαρμογή του WLTP συγκεντρώθηκαν δεδομένα οδήγησης από όλο τον κόσμο. Με βάση αυτά τα δεδομένα καθορίστηκαν τέσσερις αντιπροσωπευτικές φάσεις με διαφορετικές μέσες ταχύτητες κίνησης: αργή (low), μέση (medium), γρήγορη (high) και πολύ γρήγορη (extra high). Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις πραγματοποιούνται γρήγορες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις, στάσεις κ.λπ. με διαφορετικούς ρυθμούς ώστε να απεικονιστούν όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές συνθήκες καθημερινής οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης προκύπτει από τον συνδυασμό αυτών των φάσεων.